Europaren Eguna

Prentsa Aretoa

2022/04/07

EAJ-PNVk txalotu egin du belaunaldi baterako Euskal Hezkuntza Sistema berria itxiko duen Itunaren onarpena

Leixuri Arrizabalaga legebiltzarkide jeltzaleak eskerrak eman dizkie hezkuntzako eta politikako eragile guztiei etorkizuneko hezkuntzaren oinarriak adosteko egindako ahaleginagatik. “Hau izan da lehenengo geldialdia. Legea geratzen zaigu, eta lankidetza-espiritu honekin berarekin lan egingo dugu”

ARGAZKIA JAITSI

BIDEOA JAITSI

PARTEKATU BIDEOA

Eusko Legebiltzarreko Osoko Bilkurak berretsi egin ditu, EAJ-PNV, EH Bildu, PSE-EE eta Elkarrekin Podemosen aldeko botoekin, Euskadiko hezkuntza legea idazteko oinarriak. Leixuri Arrizabalaga legebiltzarkideak babes zabala honen garrantzia azpimarratu du; “lan zintzo, onest, arduratsu eta ezberdin pentsatzen duenarekiko errespetuzkoaren” adibidea. Hala, gogorarazi du Eusko Jaurlaritzari emango zaion dokumentuak legebiltzarkideen %91ren abala duela. Arrizabalagak hezkuntza-komunitateak egindako ahalegina eskertuz hasi du hitzaldia, eta adostasun hori erakunde honetan legea gordailutzen denean errepikatzea nahi izan du, une horretan, orain bezala, gaur berretsitako testuaren negoziazioetan nagusi izan den lankidetza-espiritua nagusi izan dadin. “Gaurko bozketarekin ez da bidea amaitzen; hau izan da lehen geldialdia, eta orain arte bezala, zintzotasunetik, errespetutik, borondatetik eta hezkuntza-komunitatea osatzen duten eragile guztiekin eta talde politikoekin hitz eginez lanean jarraitzea espero dut. Une hau aprobetxatu nahi dut eskerrak emateko honaino iristen utzi digutelako. Hezkuntza-komunitatea prozesu horren zati oso garrantzitsua izan da, eta nire taldearen izenean eskerrak ematen dizkizuet”.

Gaur onartu diren hezkuntza-oinarriekin, Jokin Bildarratzek zuzentzen duen Sailak oraingoa ordezkatuko duen legea egin beharko du, 1993koa baita. Arrizabalagaren ustez, fase honetan lortutako akordio-maila altuak egonkortasun- eta iraunkortasun-epe bat bermatuko dio hurrengo arauari. "Akordio historiko eta garrantzitsua da, Euskal Hezkuntza Legeak bere helburuak hobeto lor ditzan lagunduko duena, etorkizuneko gizartea eraikitzeko funtsezko herri-erronkaren aurrean gauden alderdi guztiak onartuz", adierazi du. Izan ere, EAJ-PNVren ordezkariarentzat, hezkuntza da egin dezakegun “inbertsiorik onena” etorkizuneko gizarte prestatuagoa, trebatuago eta lehiakorragoa sortzeko, bere etorkizuna garatzeko orduan. “Hezkuntza hazkunde sozial eta ekonomikorako aktiborik garrantzitsuenetako bat da, eta gaur ematen dugun pausoarekin berretsi egiten dugu.  Gure hezkuntza-sistema hobetzeko aukera genuen, eta lortu dugu”.

Akordioaren garrantzia euskal hezkuntza-sistema eraikitzeko oinarriak ezartzean datza. Sistema horrek dauden bi sareak integratuko ditu: publikoa eta itunpekoa. Biek zerbitzu publikoa eskaintzen dute eta biek etorkizuneko pertsonak prestatuko dituzte. Hori guztia, euskal eskola publikoaren "funtsezko izaera" aitortuz eta euskara ardatz gisa jarriz. “Eskola publikoaren oinarrizko izaera aitortzen dugu, gure oinarrizko erreferentea. Baina baita itunpeko sarearen osagarritasuna ere, biak printzipio berari lotuta baitaude: Hezkuntza bezalako zerbitzu publiko bat ematea. Ikasleak prozesu osoaren erdigunean jarriko ditugu, eta ikastetxeak ahaldunduko ditugu”.

Dokumentua datozen hamarkadetan euskal hezkuntza eraldatzen eta hobetzen laguntzeko, ekitatean eta bikaintasunean aurrera egiteko eta sistema osoa modernizatzeko erabakiarekin aurkeztu da. Ziurtatu duenez, ikasleak berdintasunaren, errespetuaren eta elkartasunaren balioetan trebatuko dituen hezkuntza bultzatzen dugu. “Gaitasunak baino gauza gehiago ikasten dituzten ikasleak nahi ditugu”, amaitu du.